keskiviikko 6. heinäkuuta 2016

Ihminen on osa luontoa


Kuljen paljon luonnossa. Joka päivä jollain tavalla.
Oleskelen siellä, Liikun siellä. Valokuvaan. Yksin tai siskojen kanssa.
Tunnen olevani osa luontoa. 
Tahdon vahvistaa yhteyttä luontoon olemalla siellä mahdollisimman paljon.
Kun olen luonnossa, se palauttaa minut sellaiseen olotilaan jossa on hyvä olla. 
Helppo ja kevyt olla.
Se palauttaa luonnolliselle "taajuudelle". Siihen olemiseen, mitä todella olen, syvällä ytimessäni.
Arkitoimet, elämän tapahtumat, tunteet,ajatukset ja mieli saavat kehomielen reagoimaan ja suorittamaan kaikenlaista. Sitä kaikkea elämäksikin kutsutaan.
Ihminen on tarkoitettu toimimaan niin, että tekeminen ja oleminen ovat tasapainossa. 
Tuntuu äärimmäisen hyvältä olla vaan luonnossa, ilman mitään tavoitteita, suorituksia, vaatimuksia, aikataluluja, joita arkinen toiminta on täynnä.


Luonnossa löydän tasapainon.
Rauhan. Levollisuuden. 
Siellä ollessa ei tarvitse sanoja, määritelmiä, luokituksia, arvottamista, vertailua.
Siellä jokainen saa olla juuri sellainen kuin on.
Siellä on hyväksytty omana itsenään.
Siellä voin keinua aaltojen kanssa.
Tanssia puiden kanssa.
Laulaa ja iloita lintujen kanssa.
Makustella samoja kasveja ja marjoja eläinten kanssa.
Siellä voin antaa auringon lämmittää kehoani.
Valon valaista sieluani.
Tuulen heiluttaa hiuksiani 
ja sateen huuhdella kyyneleeni.
Saan vaan olla. Hengittää raitista, puhdasta ilmaa.
Eikä mitään muuta tarvita. 
Se riittää mitä on.
Hyväksyn elämän sellaisena kuin se juuri nyt on.



"Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä tietävi rauha mun sydämessäin,
tää suuri ja outo ja uus?

Minä kuulen, kuink' kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat 
ja toivot ja tou'ot muut.

Kaikk' on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikk on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa syvää."

Eino Leinon runoista tämä kuvaa hyvin rauhan kokemusta, 
joka minulla syntyy luonnon keskellä.


Ihania päiviä teille kaikille.
Nautitaan kesästä, lämmöstä ja kauniista luonnosta!

p.s. Kuvat ovat siskoni Minna Hintsalan ottamia.
Käy kurkkaamassa instagramissa hänen upeita luontokuvia
https://www.instagram.com/minnah74/

Ei kommentteja: