perjantai 28. elokuuta 2009

Tomaatit kypsyy kasvihuoneessa

Ovi on auki kasvihuoneeseen, tulkaapa mun mukana katsomaan mitä tomaateille kuuluu.

Minitomaatti kellertää...vanhoista siemenistä olen tämän kasvattanut...olikohan ne punaisia vai keltaisia? Muistelisin että punaisia, mutta tuo väri laittaa epäröimään. Näitä ei vielä päästä maistelemaan.

Coctailtomaatissa oli valtavasti kukkia ja alaoksat notkuvat nyt raakileista. :) Toivottavasti nämä ehtivät kypsymään. Alalahdet olen poistanut jokin aika sitten, jotta saisin mahdollisimman paljon satoa.

Isosamettiruusu kasvoi kasvihuoneessa ihan liikaa. Kuvittelin sen kasvavan n.40cm korkeaksi, niin osa oli minun mittaisia, vähän päälle puolen toista metrin. Mun piti niitä siirrellä ulos kun ne tuntuivat valtaavan koko kasvihuoneen. Ja niillä ei ollu multaa kuin pari kunnon kourallista, muuten kasvoivat hiekassa. Kasvihuonekurkku ei kasvanut tänä vuonna hyvin vain muutama kurkku on tullut. Jos lämmintä säätä riittää, saan vielä muutamia. Oven päälle kiipeää papu.

Kasvihuonetomaatteja kypsyy päivittäin, siellä vaan ehtii useimmiten käydä joku muu hakemassa makupaloja ennen mua. :) Kuvien tomaatit ja kurkun kasvatin niin että koko kasvihuoneen penkeissä on hiekka, jonne olen kaivanut kuopan, täyttänyt sen mullalla ja kasvuturpeella ja siihen laittanut kasvit kasvamaan. Seuraavassa postauksessa laitan, kuinka pelkässä hiekassa kasvaneet tomaatit ovat menestyneet.

Kiitos mielenkiinnostasi. Mukavaa viikonloppua!

2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

surge um novo nome dos quanse bbb o cara foi candidato ao bbb9 .justo o bbb9 trouxe fama na net para esse jovem de 22 anos É O CONSULTOR DE TURISMO RENATO TURISTINHA . ESSE CARA TA FAZENDO MAIOR SUCESSO NA NET . ELE TEM UM BLOG DE TURISMO http://www.turismovip-brasil.blogsport.com nossa adorei ver as reportagens dele o cara manda bem . mais de 10 mil acesso menos de 1 mes .parabens . consultor Turistinha

Tyynenmeren Aaltonen kirjoitti...

Kasvihuoneesi ja sen ympäristö näyttää ihanalta! Saisnpa minäkin kasvit kukoistamaan noin. Minä valitsen vain helppoja kasveja, sillä kaikki ne kuitenkin kituvat kesän kuumuudessa ja kuivuudessa, vaikka miten kastelisimme.